Το Διαδίκτυο και οι Τεράστιες Δυνατότητες Εκπαίδευσης που Προσφέρει

Το ίντερνετ αποτελεί χωρίς καμία αμφιβολία ένα σημαντικό όπλο στην σύγχρονη κοινωνία. Σε σχέση με τις γνώσεις μας, λειτουργεί θετικά ή αρνητικά; Τι μας προσφέρει; Μας βοηθά να αποκτήσουμε περισσότερες γνώσεις ή μας στερεί τη δυνατότητα της πραγματικής αφομοίωσης των πληροφοριών που μας παρέχει μέσα από την οθόνη;

Η ζωή μας έχει βελτιωθεί ποικιλοτρόπως μέσω της χρήσης του διαδικτύου και κανείς δεν μπορεί να το αρνηθεί αυτό. Μπορούμε να επικοινωνήσουμε με ανθρώπους που βρίσκονται στην άλλη άκρη του κόσμου, ενώ ταυτόχρονα διευκολύνει μία σειρά από λειτουργίες και διεργασίες – рефинансирование кредита в казахстане 24h. Την ίδια στιγμή, ένας πλούτος γνώσεων έχει φορτωθεί στο διαδίκτυο και είναι εύκολα προσβάσιμη για τον καθένα. Τι σημαίνει όμως πρακτικά αυτό; Μήπως σημαίνει ότι οι άνθρωποι έχουμε γίνει εξυπνότεροι, απλά και μόνο επειδή έχουμε στα χέρια μας αυτό το πολύτιμο όπλο;

Η Γνώση Μέσω του Ίντερνετ

Είναι αδιαμφισβήτητο ότι το διαδίκτυο προσφέρει πολλές πληροφορίες. Μεταφράζονται όμως αυτές σε γνώση που μπορεί εύκολα κάποιος να αφομοιώσει; Σύμφωνα με έρευνες, η ποιότητα αυτών των γνώσεων δεν μπορεί να συγκριθεί με τις πληροφορίες που λαμβάνουμε μέσα από άλλες πηγές γνώσης (για παράδειγμα μέσα από το διάβασμα ή μέσα από την έρευνα σε κάποια βιβλιοθήκη).

Επιπλέον, υπάρχει κι ένα στοιχείο που χρήζει περαιτέρω ανάλυσης. Φαίνεται λοιπόν ότι οι γνώσεις που προσλαμβάνουμε μέσα από το διαδίκτυο είναι αρκετές για να μας κάνουν να νομίζουμε ότι ήταν δικές μας από την αρχή. Αυτό σημαίνει ότι κάτι που διαβάζουμε στο διαδίκτυο, εμείς το αντιλαμβανόμαστε ως γνώση που έχουμε λάβει και έχουμε αφομοιώσει. Ως εκ τούτου, είναι κτήμα μας και δεν το αμφισβητούμε σε καμία περίπτωση.

Αυτό που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ψευδή ανάμνηση των γνώσεων που προσλαμβάνουμε μέσω του διαδικτύου είναι η έννοια της διεκπεραιωτικής μνήμης. Είναι η μνήμη που μας βοηθά να λειτουργούμε με έναν συγκεκριμένο τρόπο, ούτως ώστε να διεκπεραιώσουμε κάποιες λειτουργίες χωρίς καν να το σκεφτούμε. Η διεκπεραιωτική μνήμη ευθύνεται για το περπάτημα ή το χορό, για το βούρτσισμα των δοντιών ή για το χτένισμά μας. Πολλές φορές δεν σκεφτόμαστε καν ότι ενεργούμε με βάση ένα συγκεκριμένο μοτίβο. Όμως το κάνουμε και δεν το αμφισβητούμε ποτέ, ως προς την ορθότητά του.

Άρα Μπορούμε να Μάθουμε Διαδικτυακά;

Φυσικά και η απάντηση δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από ένα μεγάλο «Ναι!». Το διαδίκτυο είναι ένα σημαντικό εφόδιο στη ζωή του καθενός. Η σύγχρονη κοινωνία δε νοείται να υπάρξει χωρίς τη χρήση όλων αυτών των πλεονεκτημάτων που το διαδίκτυο μας προσφέρει.

Αν δεν έχουμε γνώσεις σε σχέση με κάτι, είναι απολύτως φυσιολογικό να ανατρέξουμε στη χρήση του διαδικτύου. Όμως, υπάρχει μία διακριτή διαφορά ανάμεσα στην πληροφορία που υπάρχει στο διαδίκτυο και στην πραγματική γνώση. Γι’ αυτό και είναι απαραίτητη η κριτική σκέψη. Χωρίς αυτή, οποιαδήποτε πληροφορία υπάρχει φόβος να τη δέχεται ο άνθρωπος ως αυταπόδεικτη. Κάτι τέτοιο εγκυμονεί κινδύνους και μπορεί να αποβεί εξαιρετικά καταστροφικό ως συνήθεια.

Με την προϋπόθεση της κριτικής σκέψης και ανάλυσης, λοιπόν, ο καθένας μπορεί να επωφεληθεί από τη χρήση του διαδικτύου ως πηγή γνώσης. Η αναζήτηση της γνώσης είναι πάντοτε επιθυμητή και γι’ αυτό οφείλουμε να στρεφόμαστε στο διαδίκτυο, όποτε το χρειαστούμε!

Το άρθρο έγινε σε συνεργασία με το fixdengi.com.